Informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów i dostawców towarów i usług
Informacje wstępne
GINZEL, spol. s r.o. przetwarza dane osobowe klientów i dostawców towarów i usług będących przedsiębiorcami będącymi osobami fizycznymi (zwanych dalej „Klientami i Dostawcami”) na podstawie i zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa, w szczególności Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (zwane dalej również „Rozporządzeniem”). kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (zwanego dalej również „Rozporządzeniem”), w określonych celach, a także sposobach i środkach przetwarzania, które zawsze odpowiadają odpowiedniemu tytułowi prawnemu w rozumieniu art. 6 Rozporządzenia.
Niniejsza Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Subskrybentów i Dostawców zawiera zarówno przejrzyste informacje w rozumieniu art. 13 i 14 Rozporządzenia, jak i informacje o prawach osób, których dane dotyczą, w rozumieniu art. 15-22 Rozporządzenia.
Administrator danych osobowych
GINZEL, spol. s r.o., z siedzibą pod adresem Husovo nám.12, kod pocztowy 267 12 Loděnice, numer identyfikacyjny: 25411357, działa w charakterze prawnego administratora danych osobowych (zwanego dalej również „Administratorem”) w odniesieniu do danych osobowych Subskrybentów i Dostawców.
Administrator jest odpowiedzialny za przetwarzanie danych osobowych Klientów i Dostawców oraz innych grup osób, których dane dotyczą, i w tym zakresie przyjął wewnętrzne środki organizacyjne, techniczne i inne w celu zabezpieczenia i ochrony przetwarzanych danych osobowych, które są uregulowane w Wewnętrznym Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych w GINZEL, spol. s r.o. (zwanym dalej „Wewnętrznym Rozporządzeniem”).
Subskrybenci i Dostawcy mają prawo kontaktować się z GINZEL, spol. s r.o., jako Administratorem Danych, w przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących przetwarzania i ochrony danych osobowych oraz wykonywać swoje prawa jako osoby, których dane dotyczą, z Administratorem Danych, a mianowicie:
- pisemnie w formie listu/zawiadomienia na adres siedziby Administratora, Punkt Kontaktowy Danych Osobowych;
- elektronicznie na adres e-mail Punktu Kontaktowego ds. Danych Osobowych: ;
- telefonicznie pod następującym numerem: +420 311 671 768
- osobiście w siedzibie Administratora, będącego Punktem Kontaktowym dla Danych Osobowych.
Podmioty przetwarzające dane osobowe
Administrator nie upoważnił umownie innych podmiotów przetwarzających do dalszego przetwarzania danych osobowych w odniesieniu do danych osobowych Subskrybentów i Dostawców.
Cele przetwarzania danych osobowych
Administrator przetwarza wybrane dane osobowe Subskrybentów i Dostawców w następujących celach:
- wykonanie umowy handlowej/negocjowanie umowy handlowej;
- zgodność z obowiązkami wynikającymi z przepisów podatkowych;
- ochrona mienia i bezpieczeństwa osobistego (patrz nagrania CCTV – podczas spotkań i/lub dostaw towarów/usług).
Tytuły prawne przetwarzania danych osobowych
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Klientów i Dostawców w rozumieniu art. 6 Rozporządzenia w związku z wyżej wymienionymi celami przetwarzania są:
- wykonanie umowy;
- uzasadnione interesy administratora;
- wypełnianie obowiązków prawnych administratora.
Metody i środki przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe Subskrybentów i Dostawców przetwarzane są przez Administratora w następujący sposób i za pomocą następujących środków:
- automatyczne przetwarzanie
- w oprogramowaniu systemowym (dane adresowe i identyfikacyjne klientów i dostawców);
- przetwarzanie ręczne
- w formie papierowej lub elektronicznej – umowy handlowe (w tym zamówienia/potwierdzenia zamówień), dowody dostawy, dokumenty podatkowe.
Systemy kamer
Systemy kamer są obsługiwane przez Administratora na terenie GINZEL, spol. s r.o., jako systemy wyposażone w następującą funkcję: nagrywanie wideo.
Systemy kamer składają się z pojedynczych kamer, które są umieszczone w celu kontrolowania i monitorowania następujących obszarów: wybranych wewnętrznych obszarów magazynu i zewnętrznego obszaru przeładunkowego.
System kamer jest obsługiwany przez Administratora na następujących warunkach:
- cel przetwarzania: ochrona mienia i bezpieczeństwa osobistego;
- tytuł prawny: uzasadnione interesy administratora danych;
- za zgodą lub bez zgody osób, których dane dotyczą;
- osoby, których dane dotyczą: pracownicy; klienci i dostawcy (FOP); klienci i inne osoby fizyczne przebywające na terenie zakładu (praktykanci/studenci, goście);
- kategorie danych osobowych: opisowe – zapisy wizerunku (twarze, postacie);
- miejsce przechowywania dokumentacji: bezpośrednio w siedzibie głównej/zakładzie;
- czas przetwarzania/przechowywania: 14 dni od daty nagrania
- bezpieczeństwo systemu technicznego i ochrona fizyczna: dedykowane pomieszczenie magazynowe
- rekordy, rekordy technicznie zablokowane, ograniczenie uprawnień dostępu.
Obszary monitorowane przez system CCTV są wyraźnie oznaczone tablicami informacyjnymi zawierającymi piktogram i krótki tekst informacyjny.
Zakres przetwarzania danych osobowych
W zakresie kategorii przetwarzania danych Administrator przetwarza następujące dane osobowe Klientów i Dostawców:
- imię i nazwisko, nazwa firmy, siedziba, numer rejestracyjny, numer VAT, adres e-mail, numer telefonu;
- nagrania wideo (z telewizji przemysłowej).
Okres przechowywania danych osobowych
Okres przechowywania lub przetwarzania danych osobowych Subskrybentów i Dostawców przez Administratora jest następujący:
- na czas trwania stosunku umownego;
- przez okres trwania zobowiązań wynikających z przepisów podatkowych / 5 lat;
- przez okres 14 dni od daty rejestracji obrazu (systemy kamer).
Prawa osób, których dane dotyczą
Subskrybentom i Dostawcom jako osobom, których dane dotyczą, przysługują w stosunku do Administratora następujące prawa w rozumieniu art. 15-22 Rozporządzenia:
- prawo dostępu do danych osobowych, w szczególności prawo do żądania od Administratora informacji o przetwarzaniu danych osobowych;
- právo na opravu osobních údajů, pokud jsou údaje vedeny nepřesně;
- prawo do usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”);
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych przez Administratora;
- prawo do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu indywidualnych decyzji, w tym profilowaniu (z wyjątkami).
Ponadto osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest:
Urząd Ochrony Danych Osobowych
Pplk. Sochora 27
170 00 Praha 7